• شناسه خدمت چیست؟
  • شناسه خدمت عمومی چیست؟
  • شناسه خدمت اختصاصی چیست؟
  • دریافت شناسه خدمت چقدر هزینه دارد؟
  • شناسه خدمت را چگونه دریافت کنم؟
  • شناسه خدمت چگونه در سامانه مودیان ثبت می شود؟

شناسه خدمت چیست؟ شناسه خدمت عددی 13 رقمی است که توسط این سامانه در کل کشور صادر می شود، این شناسه توسط دسته بندی و ساختار ایجاد شده برای سامانه مودیان قابل تشخیص و ممیزی می باشد و صورت حسابهایی که با شناسه خدمت یا شناسه کالا ثبت شده اند زمان بسیار کمتری را برای رسیدگی نیاز دارند و امکان رسیدگی مالیاتی به صورت خودکار نیز وجود دارد.

شناسه خدمت عمومی چیست؟ به صورت پیشفرض تعدادی شناسه در سامانه مودیان تعریف شده است، استفاده از این شناسه ها برای عموم آزاد است و اگر به درستی به خدمات شما مرتبط است می توانید برای ثبت صورت حسابهای خود از آنها استفاده نمائید. (لیست همه شناسه های عمومی و اختصاصی ایجاد شده در سامانه از طریق لینک ” https://stuffid.tax.gov.ir ” قابل دانلود است، باید بدانید که فایل حاوی همه شناسه ها که به صورت اکسل دانلود می شود در سیستم های معمولی باز نشده و فقط تعداد 800 هزار رکورد اول آن از تعداد 2 میلیون رکورد قابل نمایش و با مشکلات زیاد قابل جستجوست، در مقابل می توانید در سایت com.شناسه.www می توانید به سادگی و به صورت آنلاین شناسه های ثبت شده را جستجو کنید)

شناسه خدمت اختصاصی چیست؟ برای بسیاری از مشاغل شناسه عمومی مرتبط با فعالیت ایشان در سامانه تعریف نشده است، این گروه می توانند برای خدمات خود شناسه اختصاصی دریافت نموده و با اسم خود تمامی خدمات خود را در سامانه مودیان لیست نمایند، سپس برای ارسال صورت حساب از شناسه اختصاصی خود استفاده نمایند.

دریافت شناسه خدمت چقدر هزینه دارد؟ هزینه دریافت هر شناسه خدمت در تاریخ فروردین ماه سال 1403 مبلغ 65000 تومان هزینه دارد، قبل از دریافت شناسه خدمت هزینه هایی مانند عضویت و خرید بسته نیز به آن اضافه می شود، در کل دریافت یک شناسه خدمت برای اولین بار حدود یک میلیون تومان هزینه دارد.

شناسه خدمت را چگونه دریافت کنم؟ برای دریافت شناسه خدمت اختصاصی می توانید از وب سایت www.626.ir استفاده نمائید.

شناسه خدمت چگونه در سامانه مودیان ثبت می شود؟ پس از گرفتن تائید شناسه اختصاصی خود، مدت نامعلومی زمان می برد تا شناسه ایجاد شده در سامانه مودیان قابل شناسایی باشد.